ads

Ahad, 13 Oktober 2013

OHBULAN!


sumber :-

OHBULAN!


Foto: Cristina Suzanne Sudah Bertunang

Posted: 13 Oct 2013 09:54 PM PDT

Foto: Cristina Suzanne Sudah Bertunang

Tidak lama dahulu, pelakon yang jarang menjadi perhatian media ini pernah digosipkan bercinta dengan Bront Palarae.

Namun kedua-duanya menafikan perkara tersebut hinggalah kisah perkahwinan Bront yang diadakan secara senyap-senyap diketahui umum beberapa bulan lepas.

Cristina atau lebih mesra disapa Crissie pula telah mengikat tali pertunangan dengan jejaka pilihan ibunya pada 13 Oktober 2013 (semalam).

Foto: Cristina Suzanne Sudah Bertunang

Bagaimanapun Crissie dilihat tidak menggembar-gemburkan pertunangannya itu di laman sosial, malah tidak ada sebarang petunjuk diberikan di Twitter miliknya.

Namun begitu, majlis penuh berseri itu turut dihadiri oleh Hanis Zalikha yang merangkap kawan baik kepada Crissie.

Pelakon berusia 28 tahun ini kelihatan ayu mengenakan pakaian warna kuning berlabuci sambil duduk di atas pelamin yang turut dihias cantik.

Crissie difahamkan akan menamatkan zaman bujang dengan kenalan lamanya itu pada bulan Januari tahun hadapan.

Untuk makluman anda, Crissie yang pernah menyertai program Pilih Kasih 2 mula dikenali melalui drama bersiri Bicara Hati. Baru-baru ini juga Crissie membintangi filem KIL dan digandingkan bersama Redza Minhat.

Kredit foto: Instagram Hanis Zalikha dan Marsha Milan Londoh

Video : Ustaz Azhar Idrus Perjelas Hukum Nikah 2 Kali

Posted: 13 Oct 2013 09:21 PM PDT

Video : Ustaz Azhar Idrus Perjelas Hukum Nikah 2 Kali

Berkenaan isu terbaru yang melanda sepasang selebriti tempatan, Aeril Zafrel dan Wawa Zainal, ramai antara peminat dan juga pihak-pihak tertentu yang tertanya-tanya mengenai status pernikahan mereka.

Bukan itu saja, malah ada yang mengecam mereka berdua kerana terlalu takut dengan David Teo sehingga merahsiakan perkara baik ini dari pengetahuan umum. Ini berikutan dari isu pernikahan mereka yang telah diadakan dua kali iaitu pada bulan Februari 2012 dan kemudian dibuat lagi sekali setahun kemudian.

Artikel berkaitan : Aeril Zafrel & Wawa Zainal Mengaku Sudah Nikah!

Melalui penjelasan Aeril, dia dan Wawa telah sah bernikah pada kali pertama, 25 Februari 2012 di Taman Datuk Harun, Petaling Jaya dan pada waktu itu hanya mengikut hukum syarak tanpa sebarang dokumen. Mereka berdua telah dinikahkan oleh seorang imam yang dibawa dari Sabah berwalikan bapa Wawa sendiri.

Video : Ustaz Azhar Idrus Perjelas Hukum Nikah 2 Kali

Aeril Zafril ketika menjawab soalan media pada Jumaat lepas

Namun, selepas mengetahui bahawa Wawa Zainal telah mengandung pada bulan Januari 2013, mereka berdua mengambil keputusan untuk bernikah lagi sekali mengikut undang-undang negara. Ini kerana mengikut undang-undang, pasangan perlu mendaftarkan perkahwinan di jabatan agama negeri masing-masing.

Video : Ustaz Azhar Idrus Perjelas Hukum Nikah 2 Kali

Wawa Zainal yang tampil kali pertama selepas lama mendiamkan diri

Kelmarin, sebuah video penjelasan mengenai hukum nikah sebanyak dua kali oleh Ustaz Azhar Idrus telah dimuat naik ke laman Youtube.

Melalui penjelasannya, UAI memberitahu bahawa asalkan pasangan itu melepasi rukun dan syarat sah nikah, ianya tidak menjadi masalah.

Dan apabila mereka bernikah semula pada kali kedua untuk mendapatkan surat pendaftaran nikah, hukumnya tetap sah. Apa pun, buat anda yang tertanya-tanya, mari saksikan video penjelasan hukum nikah 2 kali oleh Ustaz Azhar Idrus selepas ini.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

TV AL HIJRAH ONLINE STREAMING

Copyright 2010 All Rights Reserved