ads

Selasa, 1 November 2011

:: MYARTIS.COM ::


sumber :-

:: MYARTIS.COM ::


SEJARAH HIBURAN MALAYSIA - MAWI AF3

Posted: 31 Oct 2011 02:20 PM PDT



ARTIS REALITI PALING POPULAR

Asmawi Ani atau lebih dikenali sebagai Mawi merupakan artis Malaysia yang paling popular 2005 melalui program realiti 'Akademi Fantasia 3' terbitan Astro. Nama Mawi bukan sahaja popular dikalangan kanak-kanak, remaja, peringkat pertengahan dan orang tua, malah turut menjadi perhatian golongan profesional, ahli politik, kerabat raja dan peminat luar negara.


Antara ciri-ciri Mawi yang dikatakan mendapat perhatian ramai sehingga menyebabkan anak Felda Taib Andak, Kulai Johor ini melonjak popular ialah latar belakangnya dalam pendidikan agama.

Selain itu, ciri-ciri lain ialah:
* Pernah ura-ura dilantik menjadi Bilal
* Pernah menjadi guru agama
* Pernah menjadi DJ sambilan
* Pernah beberapa kali menjadi Johan Qari
* Pernah memenangi Tilawah AI-Quran. Mewakili Johor Bahru ke peringkat Negeri.
* Pernah tubuh Kumpulan Nasyid 'Waisiqsalam'
* Pernah mempelajari seni silat 'Pukul Pelaga'

Album kompilasi beliau yang memuatkan lagu 'Aduh Saleha' telah terjual melebihi 100,000 unit hanya dalam seminggu. Lebih membanggakan, pada 12 Okt 2005, juruaudit RIM (Recording Industry Association of Malaysia) telah memberitahu bahawa satu audit telah dilaksanakan dan mengesahkan penjualan album Koleksi 'Mawi World' setakat tarikh audit tersebut ialah 156,441 dan ia sekaligus melayakkan Mawi menerima Anugerah 6 Platinum.

<< BERITA & GAMBAR SELANJUTNYA - SILA KLIK >>

'SAYA TAK MENGAMUK' - FAEZAH ELAI

Posted: 31 Oct 2011 01:54 PM PDT


Pelik tapi benar!

Namun itulah yang didakwa oleh Faezah Elai yang menafikan 'amukannya' di twitter tiada kena mengena dengan sesiapa mahupun bekas isteri Heykal Hanafiah, Jaja Nadzir. Tambah Faezah, apa yang dimuatkannya di Twitter adalah secara umum tanpa berniat untuk mengaitkan nama sesiapa.

"Saya tidak mengamuk di twitter, saya hanya menulis apa yang saya fikirkan secara umum tanpa mengaitkan atau menulis nama seseorang.

"Lebih-lebih lagi bekas isteri suami saya, kerana saya tidak pernah kenal dengannya apalagi berhubung," katanya dipetik sebagai berkata.

Faezah berkata demikian apabila diajukan soalan mengenai 'ugutan' mahu mendedahkan gambar merokok dan barang tok bomoh sebagaimana yang dinyatakannya dalam twitter tersebut. Sehubungan itu, ada pihak yang kurang senang dengan tindakan pelakon itu yang seolah-olah mahu membuka aib 'seseorang'.

Faezah nafi mengamuk - klik untuk imej besar...


<< BERITA & GAMBAR SELANJUTNYA - SILA KLIK >>

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

TV AL HIJRAH ONLINE STREAMING

Copyright 2010 All Rights Reserved