ads

Isnin, 8 April 2013

borak kosong


sumber :-

borak kosong


Iklan Susu yang paling se*si

Posted: 08 Apr 2013 09:30 PM PDT



Iklan Susu yang paling seksi




Gelongsor di tangga kecemasan?

Posted: 08 Apr 2013 09:00 PM PDT

Pernahkah Anda merasakan saat bencana tiba-tiba melanda daerah Anda dan Anda berada ditempat yang tinggi ditambah Anda panik mahu cepat-cepat keluar dari tempat tersebut? Pasti jalan satu-satunya adalah melalui tangga kecemasan.

Ada khabar gembira  buat kita semua, ada seorang penemu asal Shanghai, China bernama Zhou Miaorong menciptakan sebuah alat evakuasi yang cepat ketimbang kita harus menggunakan sebuah tangga kecemasan.
Alat unik ini adalah sebuah gelongsor dan gelongsor tersebut dipasang melingkar dan tentunya posisi gelongsor tersebut disesuaikan dengan posisi tangga darurat. Dan saat ini gelongsor tersebut sedang diuji kualitinya di sebuah bangunan di Shanghai.


Bahan dari gelongsor ini adalah berbahan stainless steel agar boleh digunakan oleh orang dewasa juga. Alat ini terbilang efisien kerana kalau tidak dipakai maka gelongsor tersebut boleh diikatkan ke bahagian pinggir dari tangga sebuah gedung.
Mahu menggunakan gelongsor ini? caranya mudah Anda tinggal menekan sebuah tombol yang ada disekitar gelongsor. Dan kalau Anda meluncur dari tingkat lima Anda hanya menghabiskan waktu 14 saat saja


Sang pencipta Zhou mendaftarkan hak patennya itu di World Intellectual Property Organization. Paten penemuan "High Rise Rapid Evacuation Slide" itu diklaim oleh Zhou sebagai peralatan yang aman, ekonomis, mudah dibuat dan digunakan.
Kalau seluncuran ini benar-benar teruji dan juga kuat dalam menompang badan orang dewasa, moga-moga gelongsor ini boleh dijual secara mendunia.

Ibu ini buat kek yang unik untuk anaknya

Posted: 08 Apr 2013 08:30 PM PDT


Foto: Orange
Foto: Orange
PORTSMOUTH – Seorang ibu asal Inggris membuat sebuah kek ulang tahun yang unik untuk anaknya. Kue itu berbentuk dinosaurus setinggi 1,2 meter.

Maria Young membuat kue untuk ulang tahun anak kesayangannya, Logan Young yang ke delapan tahun.

Maria membuat kek berbentuk dinosaurus dari jenis triceratops. Ia menghabiskan waktu selama lima hari dengan menggunakan 130 buah telur untuk membuat badan dari kek unik itu. Selain itu maria juga memerlukan 12 kotak telur untuk membuat kepala dan kaki kue tersebut.

"Saya membagi kek itu menjadi tiga kek besar, kemudian saya memanggangnya dan menggabungkannya, sehingga saya dapat membuatnya berdiri," kata Young, seperti dikutip Orange, Senin (8/4/2013).

Maria menambahkan bahwa kek ini sangat besar sehingga ia tidak dapat memindahkannya. "Kek ulang tahun ini tidak boleh diangkat dari meja dapur, sehingga kami harus makan di dapur," tambahnya.

Logan sangat terkesan dengan kek buatan ibunya ini. "Sungguh menakjubkan, ini adalah kek terbaik yang pernah saya lihat dan rasanya lezat," kata Logan.

"Teman-teman saya juga sangat menyukainya dan saya membawa beberapa potong untuk dibagikan di sekolah. Saya pikir ibuku sangat brilian dapat membuatnya," ungkapnya.

Lawak..se*si gila anjing bila dipakaikan stoking

Posted: 08 Apr 2013 08:00 PM PDT


Anjing gunakan stoking (Foto: Huffington Post)
Anjing gunakan stoking (Foto: Huffington Post)
BEIJING – Sebuah tred yang unik sedang beredar di China. Banyak anjing peliharaan yang senang memakai pantyhose atau yang biasa dikenal dengan stoking.

Para pemilik anjing di China senang sekali memakaikan anjing mereka dengan pakaian seperti manusia.

Seperti yang diberitakan Huffington Post, Senin (8/4/2013), mereka gemar memakaikan stoking pada anjing peliharaannya.

Setelah stoking itu dipakaikan ke anjing mereka kemudian anjing-anjing itu difoto dan hasilnya diposting ke internet.

Banyak pro dan kontra atas aksi unik ini. Selain banyak yang tertawa melihat anjing-anjing tersebut bergaya dengan memakai stoking, ada juga yang mengecam sikap pemilik anjing tersebut.

Nenek seludup kokain tetap dihukum mati

Posted: 08 Apr 2013 07:30 PM PDT


Denpasar: Sebuah mahkamah menolak rayuan seorang nenek warga Britain yang dihukum mati kerana menyeludup kokain ke Bali.
Jurucakap Mahkamah Tinggi Bali berkata, hakim mengekalkan hukuman mati ke atas Lindsay Sandiford , 56, yang diputuskan Januari lalu.

"Hakim mendapati keputusan asal Mahkamah Daerah Denpasar tepat dan benar.
"Lindsay akan dimaklumkan mengenai keputusan itu secepat mungkin," katanya. Siasatan polis mendapati, Lindsay menjadi ketua rangkaian penyeludupan dadah yang turut membabitkan tiga lagi warga Britain.

Lindsay diberkas selepas polis menemui dadah bernilai RM7.35 juta dalam beg pakaiannya selepas tiba di lapangan terbang dari Bangkok pada Mei tahun lalu. - AFP
SUMBER : MYMETRO

Bapa, bayi maut dalam sungai

Posted: 08 Apr 2013 07:00 PM PDT

Foto
Hangzhou: Seorang bapa melihat sendiri detik-detik akhir anak lelakinya tenggelam bersama kereta sorong dalam sebuah sungai sejurus selepas dia mengambil gambar.
Lebih tragik, tindakan lelaki terbabit terjun ke sungai untuk menyelamatkan anaknya berakhir dengan dia sendiri mati lemas. Media semalam melaporkan, sebelum kejadian, lelaki terbabit, Sun Wen, meletakkan bayinya, Lin Sun, di tebing sungai di Hangzhou di wilayah Zhejiang untuk merakamkan gambar.

Sun mengunjungi kawasan berkenaan bersama anaknya bagi melawat kubur keluarga mereka sempena perayaan tradisional masyarakat Cina.
Bagaimanapun, tiba-tiba kereta sorong dinaiki Lin bergerak dan menggelongsor ke dalam sungai.

Sun bergegas terjun untuk menyelamatkan anaknya yang baru berusia 18 bulan itu tetapi gagal.

Jurucakap penyelamat berkata, walaupun Sun tidak pandai berenang, dia nekad terjun ke sungai demi menyelamatkan anaknya.

"Sun dan anaknya hanya dapat ditarik keluar selepas 20 minit di dalam air," katanya. Sementara itu, pegawai penyiasat polis berkata, ada kemungkinan Sun terlupa memasang brek pada kerusi tolak dinaiki Lin. - Daily Mail
sumber : mymetro

Tawaran jijik penerbit drama

Posted: 08 Apr 2013 06:30 PM PDT

Foto
Kuala Lumpur: "Tindakan biadab penerbit itu mahukan saya menjadi 'suaminya' dan tinggal serumah amat menjijikkan. Kalau itu yang dia mahu, saya bukanlah orangnya," kata pelakon baru, Norshazril Ahmad, 24, atau Shazril Ahmad.
Itu nasib buruk menimpa Shazril yang baru lima bulan bergelar anak seni. Dia dijadikan sasaran seorang penerbit drama yang menawarkannya watak utama sebuah produksi sekiranya sanggup menjalinkan hubungan songsang dan tinggal bersama lelaki berkenaan.
Mendedahkan perkara itu, pelakon drama Hujan siaran TV3 itu berkata, dia mengenali lelaki itu pada 10 Mac lalu selepas mengetahui produksi miliknya memerlukan pelakon.

"Pada 12 Mac, dia menjemput saya untuk menghadiri sesi uji bakat drama sebelum saya ke Ampang dua hari kemudian bagi tujuan itu. Berdasarkan pengalaman membintangi empat drama, saya yakin untuk mendapatkan watak itu.


"Namun, selepas tamat uji bakat, dia menyatakan saya hanya layak diberikan watak sekiranya sudi menjadi 'suaminya', menjalinkan hubungan songsang, memeluk dan menciumnya selalu," katanya.
sumber : mymetro

Josiah ‘himpit’ Tiz Zaqyah

Posted: 08 Apr 2013 06:00 PM PDT


Baru dua tahun aktif dalam seni, nama Josiah Hogan sudah menjadi perhatian ramai. Dia yang pernah membintangi beberapa drama seperti Projek Pop, Bicara Hati dan telefilem Tangisan Langsuir kini muncul mempertaruhkan lakonan mantapnya untuk drama Cinta Jangan Pergi.
Kini ditayangkan di TV9, jam 8.30 malam setiap Sabtu dan Ahad, Josiah atau nama sebenarnya, Josiah Padilla Hogan melakonkan watak sebagai Hudd, lelaki kedua yang muncul dalam hidup Lea Soraya lakonan Tiz Zaqyah, sekali gus membuatkan gadis itu keliru untuk terus menunggu buah hatinya, Kalil lakonan Remy Ishak. 
Cinta Jangan Pergi mengisahkan percintaan Lea dan Kalil yang bertemu di London ketika masing-masing melanjutkan pengajian. Mereka kemudian diuji dengan misteri kehilangan Kalil secara tiba-tiba. Kalil yang pulang ke Malaysia tanpa pengetahuan Lea ditemui terbabit kemalangan dan ia membuatkan Lea amat sedih dan cukup trauma. 

Dalam pada itu, muncul Hudd dalam hidup Lea yang memberikannya harapan. Jadi, adakah kasih Lea akan menjadi milik Hudd? Semua ini pastinya menarik perhatian penonton untuk mengetahui perjalanan cinta tiga segi itu. Bahkan, apakah sebenarnya menimpa Kalil yang begitu memberi kesan mendalam pada Lea?

Drama percintaan hebat sentuhan Kabir Bhatia sebanyak 26 episod ini diyakini memenuhi kehendak penonton dengan plot cerita yang padat serta gandingan pelakon berkaliber termasuk Nadiya Nisaa, Bil Azali, ­Ramona Zam Zam dan ­Kartina Ayoob.

Josiah yang ditemui ketika sesi tayangan perdana Cinta Jangan Pergi di Damansara baru-baru ini berkata, dia sangat berbesar hati apabila mendapat peluang bekerja di bawah pengarah terkenal seperti Kabir. 

Katanya, sebagai pendatang baru, ia satu peluang ­kee­masan yang berharga. 

"Saya tidak pernah menyangka akan mendapat peluang ­bekerja ­dengan Kabir memandangkan masih baru. Namun, dengan kepercayaan diberi membuatkan saya berasa harus membuktikan bakat sebenar. Malah, saya juga bertuah digandingkan bersama barisan pelakon diminati ramai. 

"Secara tidak langsung, ia membantu saya belajar serta menimba pengalaman dengan mereka. Kini, harapan saya semoga lakonan dipersembahkan dalam drama Cinta Jangan Pergi diterima baik penonton. Semoga watak Hudd ini juga membantu untuk pembabitan saya sebagai pelakon semakin dikenali penonton," katanya. 

Memiliki wajah kacak, ia juga pakej buat Josiah atau mesra dengan sapaan Jo itu. Biarpun lahir di Amerika Syarikat dan berketurunan Latin, jejaka berusia 26 tahun ini juga fasih dengan dialek Kelantan. Bahkan, dia yang sudah menjejakkan kaki ke Kelantan pada usia tujuh tahun itu juga beragama Islam. 

Memiliki nama Islam Mohamad Musleh, dengan ketinggian dimiliki Josiah juga, dia turut aktif sebagai model iklan. Pun begitu, minat mendalam pada lakonan membuatnya dia tekad mencuba nasib. Enggan bersandar pada ketampanannya semata-mata, Josiah ingin dikenali menerusi hasil seninya. 

Berbakat juga dalam bidang nyanyian, Josiah yang pernah melakonkan watak Razif dalam drama Bicara Hati arahan Osman Ali sebelum ini menyifatkan dia seorang yang tidak cerewet dalam memilih karakter. 

Bagaimanapun, kini dia cukup gembira dan bersyukur dapat membintangi drama Kabir.
sumber : mymetro

Amuk ayam pedas

Posted: 08 Apr 2013 05:30 PM PDT


Kuala Lumpur: Hanya kerana ayam goreng yang dipesan terlalu pedas, 10 pelanggan sebuah restoran di Jalan Tun Sambathan, di sini, mengamuk dan memaki hamun pekerja restoran itu sebelum seorang daripada mereka mengacukan pistol dan mengugut ingin menembak pekerja terbabit.
Dalam kejadian jam 4 pagi kelmarin, pelanggan terbabit yang datang dengan tiga kereta berhenti di hadapan restoran sebelum duduk di meja makan di bahagian luar restoran itu.

Menurut sumber, seorang pekerja berusia 22 tahun kemudian mengambil pesanan makanan mereka sebelum beredar ke bahagian dapur.
"Selang beberapa minit kemudian makanan yang dipesan siap dan pekerja terbabit menghantar makanan itu kepada semua lelaki itu.

"Bagaimanapun, tidak lama kemudian seorang daripada lelaki itu memanggil mangsa dan memberitahu ayam goreng dipesan terlalu pedas," katanya.

Sumber berkata, mangsa memberitahu akan menukar semula ayam itu.
"Namun lelaki itu menghamburkan kata-kata kesat menyebabkan rakan pekerjanya yang lain datang untuk mendapatkan penjelasan.

"Keadaan bertambah tegang apabila seorang daripada lelaki itu berlari semula ke arah kereta sebelum datang membawa beg sandang," katanya.
Menurutnya, lelaki terbabit mengeluarkan sepucuk pistol dari dalam beg itu dan mengacukan ke kepala mangsa serta mengarahkannya supaya tidak melawan jika tidak mahu ditembak.

"Tindakan itu menyebabkan pelanggan lain yang menyaksikan kejadian itu melarikan diri sementara mangsa yang terkejut hanya berdiam diri.

"Lelaki itu mengugut akan datang sekali lagi selepas ini sambil memarahi mangsa sebelum menolaknya sehingga terjatuh. Mereka beredar tanpa membuat bayaran," katanya.

Mangsa yang terselamat dan tidak cedera ditenangkan rakan-rakannya sebelum mereka menasihatinya membuat laporan polis.

Bimbang ugutan itu, mangsa membuat laporan di Balai Polis Brickfields.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Brickfields Asisten Komisioner Muhammad Az Lee Abdullah mengesahkan menerima laporan kejadian itu kes disiasat mengikut 506 Kanun Keseksaan.
sumber : mymetro

Ini Dia, Restoran McD Paling Unik dan Hebat di Dunia

Posted: 08 Apr 2013 05:00 PM PDT


Bisnis makanan cepat saji terbesar di dunia disandang oleh perusahaan McDonald's. Hampir diseluruh dunia, ada kedai McDonald's dimana-mana. Bahkan,meski di cap sebagai restoran cepat saji berjaringan terbesar di dunia, rupanya McDonald's tak cukup puas dengan outletnya yang tersebar di mana-mana.


Sumber

Cake Ditukar Jadi Barang Mewah

Posted: 08 Apr 2013 04:00 PM PDT


Jangan tergiur akan rasa ayam bakar yang lezat dan gurih. Jangan pula merasa tergiur dengan burger cepat saji yang nikmat. Dan bagi Anda pecinta fashion, jangan tergiur dengan seperangkat fashion items dari Coco Chanel yang Anda lihat.


Sumber 

Sukses Dengan Operasi Tumornya, Gadis 8 Tahun Ini Foto Dengan Frank Lampard

Posted: 08 Apr 2013 09:45 AM PDT


Seorang anak berusia 8 tahun asal Uganda bertemu dengan idolanya, pesepak bola Chelsea, Frank Lampard setelah menjalani operasi tumor yang telah dideritanya sejak kecil. Tumor yang diderita Triny Amuhirwe tumbuh di wajah bagian kanan dan memiliki berat lebih dari 2kg menyebabkannya kesusahan bernafas. Ibunya menjelaskan bahwa dia tidak tega melihat anaknya kesusahan bernafas dan melihat tumor sudah hampir menutupi seluruh wajahnya. Triny datang ke London untuk menjalani operasi tumornya tersebut.
triny
(foto diatas: Tumor Triny sebelum dioperasi)
after
(foto diatas: Triny setelah operasi tumor)
triny
(foto diatas: Triny dengan Ibunda foto bersama Frank Lampard)
triny
(foto diatas: Sedang menontong pertandingan Chelsea)
Setelah menjalani 15 jam operasi dapat dilihat ekspresi wajah Triny yang sangat ceria dan bahagia karena dia sudah bisa bernafas dengan nyaman ditambah bertemunya Triny dengan idolanya Frank Lampard dan tim Chelsea di Stamford Bridge, rumah dari klub sepak bola Chelsea. Triny dan ibunya diberikan tiket gratis oleh Lampard dkk untuk menonton pertandingan mereka melawan Swansea.
triny
Foto Diatas: Triny dan ibu kembali berfoto bersama bintang Chelsea, Gary Cahill)
triny
(foto diatas: Dengan David Luiz)
Triny diterbangkan dari Uganda menuju London untuk menjalani operasi tumornya dan dibiayai oleh sebuah badan amal di UK. Operasinya sendiri yang menghabiskan sekitar 65000 poundsterling dibiyai sepenuhnya oleh tim dokter yang menanganinya. Walaupun Triny harus menjalankan beberapa operasi kecil kedepan tapi dia tapak sangat gembira dalam proses penyembuhannya.
Maju terus Triny! Jangan Pantang Mundur!
triny
(foto diatas: Triny sedang menikmati pantai Brighton setelah operasinya)

Heboh! Miley Cyrus Diduga Menghisap Marijuana (Foto)

Posted: 08 Apr 2013 09:30 AM PDT


Penyanyi International, Miley Cyrus terlihat sedang asik menghisap rokoknya. Dia terlihat sedang menghisap rokok berbungkus coklat di hotelnya di Miami, Florida bersama teman-temannya.
miley 
(Foto diatas: Miley diduga menghisap mariyuana di hotel tempatnya menginap)

miley
(foto diatas: Miley juga terlihat tertawa sendiri sesudah menghisap rokok yang diduga marijuana tersebut)
miley
Memang belum dipastikan apakah rokok yang dihisap Miley adalah marijuana, tetapi Miley terlihat tertawa sendiri setelah menghisap rokoknya. Rumor yang beredar bahawa Miley menghisap rokok adalah impak dari putusnya hubungan dengan sang kekasih Liam Hemsworth.
 miley

miley
miley
(foto: sepertinya Miley sedang menikmati percutian dan rokoknya bersama teman-temannya)
Pada bulan Februari klemarin, sebuah foto yang di up load ke Instagram menunjukkan Miley Cyrus sedang menghisap rokok. Caption foto tersebut berjudul high as f***. Miley sendiri menyangkal kalau dia tidak menghisap marijuana dengan menuliskan I don't have an Instagram di akaun twitternya.
 miley
(foto diatas: Apakah foto ini foto Miley? Foto ini belum boleh dipastikan kebenarannya walau orang didalam foto sangat mirip dengan Miley)

Terkena Selulit, Gadis Ini Hampir Mati Kerana Obesiti

Posted: 08 Apr 2013 09:15 AM PDT


Seorang wanita paling gemuk di Inggris, Georgia Davis, 20, dirawat dirumah sakit, Merthyr Tydfil, kerana  menderita infeksi selululit. Georgia dikhabarkan tidak sedarkan diri dan memerlukan bantuan pernafasan.
 Georgia
(foto diatas: Georgia yang menderita penyakit kulit selulit, sebelum dilarikan ke rumah sakit)
cellulite
(foto diatas: Georgia berumur 20 tahun dan telah melawan obesitas sejak kecil)
georgia
(foto diatas: Georgia bersama sang ibu)
Ayah tiri Georgia, Arthur Treolar mengatakan bahwa kemungkinan dia tidak akan berhasil melalui penyakit ini.
Georgia sudah boleh menurunkan berat badannya hampir 102 kg selama 9 bulan waktu tinggal di rumah sakit, berat badanya yang tadinya 357 kg menjadi 255 kg tetapi Georgia kembali ke diet yang tidak sihat dan menaikkan 25 kg dalam waktu 5 bulan saja.

Georgia terkena penyakit selulit yang biasanya mudah untuk diubati tetapi untuk orang yang obesitas, selulit boleh menyebabkan infeksi pada kulit karena kulit pada orang obesitas cenderung lebih tipis dan menyebabkan mudahnya bakteri masuk dan menyebar.

Georgia memulai program penurunan berat badan sejak umur 15 tahun. Dia dikirimkan ke Amerika untuk mengikuti program untuk mengurangi 229 kg berat badannya. Georgia berhasil menurunkan 95 kg dalam program tersebut tetapi setelah pulang ke Inggris, beratnya kembali naik setelah ayahnya didiagnosa kanser paru-paru.

Bagaimana berat badannya boleh naik lagi sebanyak 25 kg? Georgia selalu memesan 20 kebab setiap minggu, makan cokelat sepanjang hari, dan minum dua liter Coca Cola setiap harinya.

Juni tahun lalu, Georgia menelefon ibunya kerana dia tidak boleh keluar  dan berjalan dari tempat tidurnya. Setelah ibunya memanggil tim medic, dia juga harus mengeluarkan 100.000 poundsterling untuk memotong dan menghancurkan dinding dan pintu rumahnya. Hal itu dilakukan untuk mengeluarkan Georgia dari dalam rumah. Ada sekitar 50 orang yang membantu Georgia untuk keluar dari rumah untu setelahnya dikirim ke rumah sakit.
hospital
(foto diatas: Tim medik yang berkumpul di depan rumah Georgia bersiap untuk mengeluarkannya)
door
(foto diatas: Inilah pintu yang dibongkar demi mengeluarkan Georgia dari rumah)

Salah Paki Baju Saat Hamil, Kim Kardashian Kembali Terlihat Sangat Gemuk

Posted: 08 Apr 2013 09:00 AM PDT


img 
ist.
Kim Kardashian kembali terlihat sangat gemuk di saat kehamilannya memasuki trimester kedua. Dia seolah-olah tampak sangat besar, lagi-lagi kerana kesalahan berbusana yang dilakukannya.

Pada Minggu (7/4/2013) lalu, Kim tampak pergi ke sebuah gereja di kawasan Los Angeles, ditemani oleh sang ibu, Kris Jenner. Dia mengenakan dress pink salmon yang tampak ketat di bagian pinggang dan bervolumen di bahagian bawah.

Dress itu membuatnya terlihat lebih besar dari ukuran tubuhnya yang sebenarnya. Kim yang kehamilannya berusia enam bulan, tampak dua kali lebih gemuk kerana detail getah di bahagian pinggang dress tersebut.

Bintang 'Keeping Up With the Kardashians' itu juga tampak gemuk kerana dress yang dipakainya berbelahan dada rendah. Belahan dada itu menunjukkan payudaranya yang tampak dua kali lebih besar dari biasanya.

Belum lama ini Kim melakukan kesalahan berbusana serupa. Dia mengenakan maxi dress, yang sebenarnya menjadi andalan wanita saat hamil. Namun untuk wanita 32 tahun itu, dia tidak mhau tampak biasa saja dengan maxi dress. Ingin terlihat seksi, dia mengenakan maxi dress yang bagian lengannya boleh diturunkan. Busana tersebut membuat belahan dadanya terlihat jelas sehingga payudaranya tampak sangat penuh dan tubuhnya lebih gemuk.

Kritikan mengenai gaya busananya saat hamil pernah ditanggapi Kim melalui sebuah tulisan di blognya. "Lucu kerana Kourtney pernah memperingatkanku saat aku hamil, orang-orang akan terus beropini dan semuanya mhau berkomen. Sekarang aku mengerti apa maksudnya," tulisnya.

"Aku melihat ada yang berkomen kalau skirt yang kupakai terlalu ketat untuk hamil itu konyol. Aku membeli skirt yang ukurannya beberapa kali lebih besar dan tidak ketat," tulisnya lagi.

Baru-baru ini Kim juga memposting foto di Twitter yang memperlihatkan tubuhnya saat hamil. Dalam foto yang memperlihatkan perut itu terlihat kalau kekasih Kanye West itu tidaklah segemuk yang selama ini terlihat akibat kesalahan berbusananya.

Anak Kecil 5 Tahun Terjun Dari Tingkat 6 Dengan Payung Kerana Tiru Adegan Film

Posted: 08 Apr 2013 07:00 AM PDT




Sumber 

Bos Google Punya Batmobile Pink

Posted: 08 Apr 2013 06:00 AM PDT


  • detail berita




Sumber

Sejarah Terbentuknya Simbol di Dunia Teknologi

Posted: 08 Apr 2013 05:00 AM PDT



Apakah kalian pernah berfikir kenapa simbol on/off harus disimbolkan dengan lingkaran dan sebuah garis vertikal di tengahnya? Atau kenapa simbol bluetooth seperti sebuah kacamata vertikal?Tidak mungkin simbol-simbol ini tercipta tanpa adanya sebuah alasan yang kuat.Jadi? Bagaimana Asal Usul Simbol dalam Dunia Teknologi? Simak berita aneh berikut ini.


Sumber 

Cara Unik Para Pembersih Kaca Menarik Pelanggan

Posted: 08 Apr 2013 04:00 AM PDT


Unic29 - Pembersih Kaca
Dalam berbisnis, banyak cara untuk menarik pelanggan. Seorang pembersih jendela di kota Holliston,  Massachusetts, Amerika Syarikat, tidak mengenakan pakaian kerja seperti biasanya. Dia mengenakan kilt, pakaian khas Scotland. Kilt adalah skirt kotak-kotak selutut yang dikenakan para lelaki di Scotland.
Dilansir kompas, Pembersih ini menawarkan jasa pembersihan jendela dan longkang dengan mengenakan pakaian khas tersebut. Shane Ross, nama pembersih itu, mengatakan, bisnis yang ia jalankan mendapat respons positif. Bisnis Ross sebenarnya adalah waralaba dari Man in Kilts di Vancouver, British Columbia, Kanada. "Saya mendapat pujian dari semua orang. Mereka sangat senang dengan ide itu. Mereka senang dengan ide menggunakan kilt," katanya.
Ross menambahkan, dia tidak keberatan bekerja dengan mengenakan kilt. "Tidak, saya sama sekali tidak keberatan. Saya adalah orang Skotlandia. Saya ikut melestarikan kebudayaan," ujarnya.
Judy Briggs, pemilik waralaba itu, mengatakan, para pekerja yang mengenakan kilt itu menaiki tangga untuk membersihkan jendela. Mereka memberikan peringatan kepada para pelanggan agar tidak mengintip para pekerja itu dari bawah tangga.
"Saat di Boston, pekan lalu, anak lelaki saya naik ke tingkat dua untuk membersihkan kaca dan perempuan yang melintas di bawahnya sengaja berjalan di bawah tangga. Anak saya dengan sopan mengatakan, 'Jangan mengintip'," kata Briggs.

Lelaki Ditahan kerana Hendak Potong Jari Kaki Kekasih

Posted: 08 Apr 2013 03:00 AM PDT


Daniel Anaya, seorang mantan penjual kasut di Santa Fe, New Mexico, Amerika Syarikat, ditahan polis kerana cuba memotong jari kaki  kekasihya. Padahal sebelumnya, lelaki  berusia 27 tahun ini juga pernah ditahan kerana mencoba memotong jari kaki kekasihrnya.
UNic29 - Jari KakiDilansir kompas, Polisidi Santa Fe, sebagaimana dikutip kantor berita AP, Rabu (3/4/2013), melaporkan, mereka menahan Anaya lagi . Kejadian ini terjadi pada Isnin lalu.
Anaya dilaporkan mengejar mantan pacarnya yang kini berpindah ke kota lain guna menghindarinya. Serangan itu merupakan serangan yang ketiga dilakukan Anaya pada perempuan itu. Dua kasus sebelumnya juga karena Anaya mau memotong jari kaki sang mantan pacar.
Menurut polis, Anaya sudah menyiapkan pisau pemotong dan dia sengaja menjadi pegawai toko sepatu di sebuah toko serba ada. Anaya kemudian mengikuti mantan pacarnya itu yang datang ke toko dan kemudian menyerangnya. Beruntung, sang perempuan yang tak disebut namanya berbalik menyerang dengan sebatang besi dan menyelamatkan diri.
Anaya ditahan polis pada petang hari setelah berupaya mencari klinik gawat darurat untuk merawat cedera yang dialaminya akibat dipukul dengan besi tadi.

Unik, Semua Serba Bawang Putih di Restoran Ini

Posted: 08 Apr 2013 02:00 AM PDT


The Stinking Rose, adalah sebuah restoran yang terkenal di Itali. Namun Anda tak akan mencium aroma mawar di dalamnya. Justru Anda akan menemukan berbagai menu bawang putih di sana.


Sumber

Usia dah 50 tahun tapi masih berfoto tanpa pakaian

Posted: 08 Apr 2013 01:00 AM PDT



Usia 50 tahun adalah momen istimewa bagi sebahagian orang, salah satunya adalah Elle Macpherson. Berusia setengah abad, supermodel itu melakukan perayaan yang luar biasa. Dia tampil polos tanpa busana.

Seperti dilansir The Sun, Elle difoto sedang bersandar di sebuah batang kayu sembari memegang dahan, tanpa mengenakan baju. Mata Elle terlihat nakal memikat para lelaki.

Selain itu, model asal Negeri Kanguru itu juga berpose menantang mengenakan baju renang hitam dan lingerie seksi.

Elle yang akrab dengan kamera dan catwalk selama tiga dekad, mengaku kalau ini adalah posenya yang paling vulgar dan seksi.

Elle baru-baru ini dikhabarkan telah bertunang dengan raja properti Amerika, Jeffrey Soffer, 43 tahun. Khabarnya, mereka akan segera menikah.

Rumah Sakit di China Ini Ngobatin Pesakitnya dengan Film Panas!

Posted: 08 Apr 2013 12:30 AM PDT



Apabila sudah terjadi seperti itu, maka skrotum akan membengkak, memerah, terasa sakit yang dapat berpotensi menyebabkan impotensi.

Apabila seorang lelaki sampai terkena impak seperti ini, maka ia pun akan mengalami stres yang berkepanjangan. Dan, ia pun tak akan sungkan untuk mengeluarkan duit berlebih demi menyembuhkan penyakitnya.

Namun, di rumah sakit kawasan Guizhou, China, apabila datang seorang lelaki dengan diagnosa seperti itu, maka doktor memberikan pengobatan lelaki itu dengan menonton film porno. Ini mungkin adalah khabar terbaik untuk lelaki, kerana tidak perlu alasan lagi untuk tidak menonton film porno.

Para ahli telah menyatakan bahawa menonton film porno boleh menyembuhkan ejakulasi dini. "Rumah sakit mungkin menginginkan pesakit untuk melakukan masturbasi sambil menonton film porno, agar ia dapat mengeluarkan sperma yang dirasa tidak sehat," kata Urolog di Singapura, Dr Lin Fa Cai, seperti dikutip Mid-day, Jumaat (8/3/2013)

Menonton film porno, tambah Dr Yang Zhi Jian dari klinik kesehatan lelaki di Singapura, dapat membantu pesakit meningkatkan kehidupan seksnya dengan belajar keterampilan baru.

Lain halnya dengan pakar seks, Dr Yu Wei Siang. Menurutnya, metode ini dapat merangsang produksi hormon pada lelaki.

Hilang akal ke awek ni pergi shopping pakai baju se*si sangat?

Posted: 08 Apr 2013 12:00 AM PDT

Ada apa sama awek ini, pakaiannya itu , salah pakaian ke?. Berbelanja di supermarket dengan pakaian seperti sedang pergi ke kelab, sengaja cari perhatian kah?? atau habis pulang dari tempat-tempat hiburan

Lihat, bajunya tipis dan hampir transparant , sudahlah pendek ..... 



Gadis CANTIK Ini Dipukul 15 Kali Dengan Kapak Oleh Kakaknya Sendiri

Posted: 07 Apr 2013 11:30 PM PDT







Seorang gadis berumur 17 tahun berharap mati setelah selamat dari serangan kapak ke tubuhnya oleh kakaknya sendiri. Dia dikucilkan dari keluarga dan dinikahkan secara paksa pada usia 12 tahun.
  
Gul Meena menikah kepada seorang lelaki berumur 60 tahun dan setiap hari ia memukulnya walaupun Meena sudah menangis memintanya untuk berhenti.



"Keluarga saya akan memukuli ketika saya mengeluh tentang suami saya" katanya kepada CNN. "Mereka berkata saya adalah milik suami saya dan itulah hidup saya" tambah Meena. Pada November tahun lalu Meena berhasil melarikan diri dari suami saya dengan dibantu seorang pemuda Afghanistan. 



"Saya telah mencuba untuk bunuh diri dengan meminum racun beberapa kali tetapi tidak berhasil. Saya sangat membenci hidup saya dan saya harus melarikan diri", ungka Meena.





meena

"Saya tahu lari itu berbahaya, keluarga dan saya tahu suami dan keluarga akan mencari saya, tapi saya tidak pernah berppikir hal ini dapat terjadi. Saya pikir saya mempunyai masa depan yang cerah."
Setelah menikah 5 tahun, Meena melarikan diri ke Jalalabad, Afghanistan. Tapi dalam beberapa hari kakaknya menemukan kekasihya yang membantu Meena kabur dan membunuhnya dengan kapak dan memukulnya 15 kali dengan kapak itu.



Kakak Meena melarikan diri kembali ke keluarganya setelah berfikir ia telah membunuh adiknya sendiri. Ia meninggalkan Meena dalam genangan darah di tempat tidurnya dengan sebagian otaknya menggantung keluar dari kepalanya yang terbelah. Untungnya ahli bedah di Nangarhar Regional Medical Centre menyelamatkan hidupnya walaupun Meena kehilangan banyak darah. Menurut CNN kejadian yang menimpa Meena tidak diakui oleh keluarganya maupun pemerintah Pakistan. Dokter yang menanganinya membayarkan obat selama dua bulan dia dirawat dirumah sakit sebelum akhirnya ia dibawa ke penampungan wanita di Kabul. Manizha Naderi, direktur dari penampungan badan amal tersebut, mengatakan bahwa Meena tidak boleh makan dan menghidupi dirinya sendiri dan harus memakai popok. 


menna

meena
 


Meena juga mengatakan: "Saya sudah cuba bunuh diri beberapa kali semenjak tiba di penampungan tetapi mereka tidak akan membiarkan saya. Ketika saya melihat cermin saya selalu meletakkan satu tangan saya ke sisi wajah saya yang buruk. Orang mengatakan bahwa saya tidak boleh berbuat seperti itu, tapi saya sangat malu."


Now living in a women's shelter, Gul told CNN she wishes she had died that day
sumber

1 ulasan:

CoolKids on 13 Oktober 2020 pada 12:58 PTG berkata...

arti mimpi buaya
no togel gendong bayi
mimpi menangkap ikan togel
mimpi hamil togel

mimpi melihat buaya

Catat Ulasan

 

TV AL HIJRAH ONLINE STREAMING

Copyright 2010 All Rights Reserved